Dagen före dopparedagen!

Eller ja..nu när ja skriver här så kan man väl säga att det redan är julafton...men, jag måste sova lite först! ;)

Den här julen har varken börjat eller kommer att sluta som en riktig jul, enligt mej...och jag riktigt lider utav detta...vill ju ha en riktig jul ju! Man väntar ju inte direkt ett helt år bara för att julen ska "tappas bort" som det i mitt fall kommer göra!
Orsakerna är följande:

1. Det är ingen snö ute! Hallå! Hur dassigt är inte de?!

2. Den heligaste dagarna av dem alla i mitt liv: den 23:e blev inte riktigt som jag hade tänkt mej...Då ska man va me sin famij, käka julgodis o frukt framför TV:n till en bra film....Inte som den dagen ja hade idag...
Handla färdigt alla julklappar, missa julgransklädningen p g a detta,
Åka på kalas på eftermiddagen och käka julgodis där,
Få julklappar redan nu...m.m.

3. Fick precis reda på att vi inte alls ska vara hos farmor o farfar på julafton, en av de traditioner vi alltid har kört på, nä nu ska vi va hos mina små och oerhört "lugna" kusiner...5 resp. 1 år gamla...jösses Jag vill ju va hos farmor o farfar!

4. Dagen efter drar vi i hela familjen, eller ju utan Kristoffer till Stockholm för att fira morsans skolavslutning och morbroderns 50-årsdag...så den dagenman ska va hemma och leka med sina nya julklappar spenderar jag på ett tåg, ett hotell och en biosalong...:/  Men jag säger inte att det ska bli tråkigt...men de bryter mot mina julregler! så det så!

Tror jag fick med det mest väsentliga nu...hehe...

Men annars, GOD JUL ALLIHOPA!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0