Sun Trip 2007, en av de roligaste händelserna i hela mitt liv...

Näää fy f*n...de har nu tagit cirka 4 månader sedan jag och mina bästa polers drog till Bulgarien, eller jaa..närmare bestämt, Sunny Beach. En resa som alltid kommer vara den ursprungliga festupphöjaren, man kan bara slänga en tanke på vad vi höll på med där nere och ett skitbrett smajl tar över hela mitt ansikte! Vissa händelser kan jag faktiskt erkänna att jag kan sitta hemma ensam och tänka på, och finna mig själv sittandes o skratta åt härliga minnen, vilka kan vara både väldigt piiiinsamma..(dessa minnen ska vi ju inte nämna här..haha..men ja tror nog vi i "The Gang" vet vad ja snackar om!) och helt underbara!

och här har vi det härliga gänget...haha

Det finns så väldigt mycket jag saknar med denna resan, jag vill bara tillbaka...stanna tiden där och leva det om och om igen! Ända sedan vi återkom hit till Sverige har verkligen inget kunna komma upp i den standarden som vi upplevde i Sunny...haha...ja menar en liter vodka för 60 spänn skadar ju verkligen inte!
Ååååh vad jag saknar allt...
Jag saknar...
...solen
...värmen (vilket jag bara måste påpeka, temperaturen låg på 45 grader, härrrrrligt!)
...spriten (haha..ja va åkte vi dit för egentligen?! :P )
...stranden (Nä ja har aldrig haft några problem med att glida runt på en härligt vit strand iklädd bikini och pressa j*vel på våra betalda solstolar! ;))
...maten
...hotellet (Ja jösses, här mådde vi bra!)
men inte minst så saknar jag de som gjorde resan värd varenda krona, såklart...gänget! Linda, Janna, Ahlm o Angela.
Linda och hennes oerhörda glädje i spriiit...haha
Janna och hennes otippade och plötsliga utbristande av sång...( Jag dansar aldrig nykter...hmm..haha:P)
Ahlm och hennes matberoende..behöver man säga mer..:P
Angela och hennes tvångsbeteende...haha..ja när man tvättat händerna 20 ggr på en minut så är man väl sådär halvren!

Vi ska ju aldrig glömma de minnen som vi fick med oss hem från resan...men jag tänkte ju att ja kunde ta upp några... hehe

Våra schemalagda dagar gick som följande:
Uppstigning klockan halv 12 sisådär (om de två i den andra lägenheten inte försovit sig...vilket vi aldrig gjorde! haha)
Intag av frukost...hmm..beståendes av gurkstavar, mögelost och blöta toast..ingen vidare hangover-mat...
Förflyttning av fläsket ner till stranden där vi låg och pressa varenda dag...från klockan 12 till 16-17 på eftermiddagen.
Under strandvistelsen så kunde det även intas lite väl behövda kalorier, enligt Ahlms mage
Åter i hotellet för att visa upp sig vid poolkanten i ytterligare några timmar (men även för att visa pojkarna på hotellet att vi absolut var de fräckaste brudarna där..vilket vi nog alla var överens om att vi var;))
Dags för att duscha och dra på sig lite bekväma kläder för att sedan gå ut till en trevlig restaurang och käka en goood middag.
Återigen tillbaka vid hotellet för att förbereda sig för den kommande utgången!
Dricka, flumma, dricka, flumma, dricka, flumma, dricka, flumma...och dricka lite till...
Ta sig ifrån hotellrummen ner till baren för ta in ytterligare förfriskningar..haha
Förflyttning från bar till discotek...där vi räjvade fram till ...haha..jaa..tiderna skiftar mellan redan kl tolv mitt i natten ända fram till sju på morgonen! Men såklart hade dessa två extremt skilda hemkomstklockslag helt naturliga orsaker..haha...vilka är helt sekretessbelagda..höhö
Slocknar såklart direkt och sover som en stock fram till förmiddan!

Det finns så himla mycket mer att berätta om denna resa och dess händelser att jag helt enkelt får återkomma med fler kapitel helt enkelt! ;)

Nej men ..va roligt ja har!

Och så satt man här i skolan då...skulle väl egentligen sy klart mina jeans...men efter ett noga avvägt beslut bestämt mig för att vänta tills esteterna åkt hem och därmed slippa ett intensivt gloeende av de små eleverna då man blir tvungen att sitta där ensam i ett hörn med sin lilla nål o tråd! höhö
Nä...ja bestämde mej istället för att sätta mig inne i datasalen och leta reda på mer fakta om mitt uppsatsämne "Den lilla svarta", men haha..de blev så tokigt så att ja ska nu hem och översätta hela 6 sidor från engelska till svenska...snacka om överarbete! Ååååh!
Nu är det bara 4 minuter kvar tills småeleverna går..gött!

En dag i Göteborg!

Haha...jahaja..då har man fått vara modell också...!
Jag må säga att det var j*vligt fräckt ..absolut!
Men vem f*n kan få för sig att just jag skulle ha, och även passa i, den sminkningen med tio lager svart kajal och ögonskugga!? joo..det tyckte antagligen just den sminkös som jag så lyckligtvis blev tilldelad...
Så ett hett tips: Ge dem aldrig fria händer..(det är inte bra för dem och det är absolut inte bra för oss!) så de så!
Men sen då...man kan faktiskt inte vara snygger i allt! höhö

Dagen i det stora hela var annaars väldigt lyckad..jag fick vara med mina kompisar vilket gör att mitt "The gang"beroende lägger sig lite, för att man skall klara sig ända tills nästa helg...
Vi gjorde inte en enda felkörning under hela dagen...har faktiskt upptäckt att man kan följa de där praktiska små skyltarna med bokstäver på, vilket visade sig fungera utomordentligt bra.
Och för att inte glömma att nämna så...jaaa jag åt tacobuffé idag...(egentligen för att jag inte vill att det ska komma ut, men likt förbannat så måste jag skriva det och därmed utstå en hel mängd med mobbning i skolan..höhö, fast...det klarar jag!)

Så satt man här...

Haha..f*n det är ändå lite skrattretande, men efter att ha diskuterat med Julia om vad som är sanslöst deprimerande...så går man ändå och gör det mest deprimerande man kan göra..nämligen att sitta framför datan en lördagskväll och bara glo in i skärmen! och det mina vänner..det är deprimerande! lovar...
Men det är inte det att jag är deprimerad..nej nej nej..jag är bara alldeles för trött för att ens sätta foten utanför dörren faktiskt...jag orkar nämligen inte det!
Har ju varit i Göteborg två dagar irad nu..och jag, till skillnad från Emmy klarar inte mer än det! höhö

Dagen då Johanna...nästan...sydde klart sina byxor!

Deadline för jeansen gick ut just precis idag...faktiskt...
MEN..om man frågar mej så tycker jag nog att vi skulle kunna sträcka oss över två veckor till faktiskt utan några större bekymmer! haha
Tyvärr så är inte fallet så utan de skulle vara klara idag..men icke jag har fortfarande en j*vla massa jobb kvar... men vad gör det väl mig...jag som älskar att sitta kvar i skolan till klockan sex på kvällarna..inga problem!
Så detta är dagen som vi ska minnas som
"Dagen då Johanna..hrrrm..nästan sydde klart sina byxor!"

Därmed tackar jag för mig!

Med skam i blicken...

Nä fy f*n för att komma försent till skolan asså...

Det började med att jag gick upp hela fem minuter tidigare än vanligt för att kunna ta de lite lugnare än annars, men såklart tog jag det lite väl lugnt antagligen för cirka 30 meter ifrån busshållsplatsen ser jag min buss rusa förbi...jippi..., tänkte jag och gick trumpet lunkade hem igen...
Så när jag övervägt länge om jag nu skulle ta och tanka bilen och bege mig till skolan och komma tid eller ta den buss som gjorde att jag faktiskt kom försent med hela 40 minuter...
Mitt snåla jag tog överhanden och det blev en tripp med bussen klockan fem i åtta och en sen ankomst till skolan i hopp om att det inte skulle vara så farligt..
Men så var inte fallet...det blev en rejäl utskällning med hela klassen inblandad faktiskt..men med det samvete jag nu har så tog jag på mej alla skuldkänslor och tittade skamset ner i marken och lovade mig själv att faktiskt aldrig mer komma försent till skolan igen!

Vem kunde tro att en fem minuters längre morgon skulle göra en väldigt låååååång dag?!