Med skam i blicken...

Nä fy f*n för att komma försent till skolan asså...

Det började med att jag gick upp hela fem minuter tidigare än vanligt för att kunna ta de lite lugnare än annars, men såklart tog jag det lite väl lugnt antagligen för cirka 30 meter ifrån busshållsplatsen ser jag min buss rusa förbi...jippi..., tänkte jag och gick trumpet lunkade hem igen...
Så när jag övervägt länge om jag nu skulle ta och tanka bilen och bege mig till skolan och komma tid eller ta den buss som gjorde att jag faktiskt kom försent med hela 40 minuter...
Mitt snåla jag tog överhanden och det blev en tripp med bussen klockan fem i åtta och en sen ankomst till skolan i hopp om att det inte skulle vara så farligt..
Men så var inte fallet...det blev en rejäl utskällning med hela klassen inblandad faktiskt..men med det samvete jag nu har så tog jag på mej alla skuldkänslor och tittade skamset ner i marken och lovade mig själv att faktiskt aldrig mer komma försent till skolan igen!

Vem kunde tro att en fem minuters längre morgon skulle göra en väldigt låååååång dag?!

 

Kommentarer
Postat av: Anna

Aj du Ejdan! Den vill man inte göra om! haha

2007-10-04 @ 22:26:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0