Mystiskt försvinnande...

Hade fått för mej att jag lagt kvar mobilen hemma hos "en trappa upp" haha
Så jag och Jenny bestämde att "nä, nu måste vi ta tag i det här!" Vi begav oss fram i Vara för att sedan samla mod och knacka på...men jag hade ett väldigt vagt minne om att jag hade fått nånting på fötterna när jag så graciöst hade sprungit ikapp Jenny och Sofia efter efterfesten...samtidigt som jag ropade "Dom kastade nånting på mej!" Fråga inte varför...bara trodde att människorna tio meter bort hade kastat nått på mej! och sen var det inget mer med det...
Men när vi nu va framme i Vara och jag kom fram till att det kan ju ha varit min mobil som jag lyckades tappa o sparka iväg, så vi gick fram till själva "händelseplatsen" och mycket riktigt så hittar jag ett litet silvrigt batteri och ovanpå ett avloppsbrunn låg skalet...haha...men inte faaaen var där en mobil...kändes väldigt ironiskt!
Så vi gick till ICA och frågade om en upphittad mobil, men icke..så vi tänkte att de har säkert lämnat in den till kronan den kvällen istället eller polisen...men inget utav det är ju öppet på söndagar...men som lite tur i oturen så kommer två män ut ifrån Kronan och jag frågar dom men de visste ingenting..så vi förflyttade oss till Polisen för att titta upp öppettider..och då kommer de en polisbil med två män i som går in och tittar ifall där va nått av värde..men inte där heller..så nu befarar vi att min kära mobil ligger på avloppets botten! Hur j*vla mycket otur kan man ha eller?! haha Så j*vla komiskt är det!

Det största problemet är väl nu hur man ska framföra för mamma o pappa...det har ju under åren blivit en lista..
"Mamma o pappa....jag har tappat bort min plånbok..."
"Mamma o pappa....jag har tappat bort mitt mastercard..."
"Mamma o pappa....jag har tappat bort mina pengar..."
"Mamma o pappa....jag har tappat bort mitt bälte..."
"Mamma o pappa....jag har tappat bort mitt örhänge..."
"Mamma o pappa....jag har tappat bort din sjal,mamma..."
"Mamma o pappa....jag har tappat bort mitt körkort..."
"Mamma o pappa....jag har LYCKATS tappa bort min mobil..ehe..hoppsan! va roligt.."

Så nu kommer mina följande förklaringar...
Alternativ 1:
Den är stulen

Alternativ 2:
Jag tappade den i gräset så jag hörde det inte...

Alternativ 3:
Låta det mynna ut i sanden...

Alternativ 4:
Sanningen...

Kommentarer
Postat av: Annapanna

Sanningen Ejdan! Man kommer alltid längst! ;) dra inte den med gräset i alla fall..finns ju inte så mkt i området kring kronan HAHA:D

2008-01-13 @ 22:25:49
URL: http://annalindakristina,blogg.se
Postat av: Linda

Du är knäpp ejdan:D

2008-01-14 @ 17:09:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0