Fyllechaffis då och nu.

Som alla vet vid det här laget så är ju Johanna inte en van fyllechaffis överhuvudtaget, har alltid lyckats undgå att behöva sitta bakom ratten varenda gång det varit dags för fest...Men nu har jag vart chaufför två dagar irad..(jag har visserligen inte varit med ute och festat...men de räknas fortfarande som fyllechaufför! haha) Gårdagen var det sysslingen Jenny och hennes vänner idag min broder.

Det var just i torsdags jag hämtade Jenny som jag såg så många olikheter och likheter mellan mej och andra människor. Olikheter som andra sedan tog lära av när de gällde dem själva och hur man ska bete sig när nån är fyllechaffis.

För ett år sedan nästan exakt var nämligen Jenny fyllechaffis för mej under studentens lyckliga tider (Jenny ska ta studenten nu i år! Grattis! ) Och jag ska här nu ta upp hur jag gjorde för ett år sedan och hur Jenny sedan drog nytta av mina tabbar när jag skulle hämta henne.

- Johanna hade ingen skjuts hem från Trollhättan en natt och ringde desperat till Jenny under en pågående bålrunda full som stryk och nästan tvingade henne att hämta mej och några vänner.
...Jennys taktik: Börjar prata om det några dagar innan för att göra mej beredd, för att sedan fråga mej två ggr samma dag om det är ok att hämta i Lidköping? (Lite skillnad i taktik där...välj själva vilken som är bäst! haha)

-
Johanna hittar en kille att vara med fem minuter innan Jenny kommer och har svårt att slita sig ifrån honom.
...Jennys taktik: Jenny har visserligen hittat en pojk men försöker bara komma ifrån honom så snabbt som möjligt och väntar desperat på att få hjälp av nån kompis så hon kan slita sig ifrån honom. (alla vet väl hur trevligt det kan vara att mitt i nattten sitta och tjöta med en av det manliga könet..haha)

- Johanna är bara tvungen att få killen (som btw vi döpte till Snygg-Martin) att köpa en paj på Max för att hon absolut måste vara kvar och prata lite till (närmare två timmar...)
...Jennys taktik: Har fått ont i huvudet och är bara tvungen att ha en kycklingkebab på vägen hem och vi åker till Tornegrillen för att ställa oss i en kilometers kö som tar relativt lång tid...(närmare en halvtimma...) men när hon väl fått sin mat så kunde hon äta i bilen.

- Johanna hade inte med sig nån kompis när hon hämtade Jenny igår utan satt ensam i mjukisdress i bilen medan de andra var ute och prata...(haha..fick visserligen en full Sofia brevid mig tillslut som hade en förkärlek till att tuta på pojkar som kissade och ropa Jenny över halva lisch)
...Jennys taktik: Tog med sig Sofia till Trollhättan för sällskap och kunde där med sitta och skratta åt Johanna när hon käkade paj och skämde ut sig lite lätt inför Snygg-Martin.

- Johanna gör ett smart drag och ger killen fel mobilnummer och lyckas därmed slita sig ifrån honom tillslut och är redo att åka hem klockan 4 på morgonen.
...Jennys taktik: Ger ut rätt nummer men grämer sig att han smsar henne..(haha..konstigt? :P) Men är iochförsig redo att åka hem klockan halv fyra. (Vill bara säga att det är en halvtimmas längre bilfärd från Trollhättan till Vara än från Lisch till Vara)

- Johanna med vänner kommer hem runt fem på morgonen och känner att vi redan är på´t igen...(får sedan reda på att Jenny som då gick i tvåan hade nationellt prov dagen efter...he he he)
...Jennys taktik: Kommer hem klockan fyra och har redan försäkrat sig om att Johanna har ingenting att göra dagen efter...(Johanna går ju inte i skolan och är faktiskt helt ledig!)

- Johanna får, dagen efter, ett telefonsamtal från polisen i Trollhättan...(haha nu tror ni allt att de är allvarligt va?!) De har nämligen hittat mitt körkort inne på Trollhättans city-gator..(hoppsansa!)
...Jennys taktik: Jenny letar efter sitt körkort ett bra tag och börjar tappa hoppet när hon ser att hon verkligen har det på sig...men hittar det såklart det i väskan och kan leva lyckligt igen...( Johanna fick en lagom irriterad mamma istället...)

Så vad säger ni? Lär man på andras misstag? Haha..antar det..!

Kommentarer
Postat av: Sofia

hahaha..klockrent johanna! O ja, jag hade helt klart en förkälek till det..svaga minnen av det dock..blev en fylla utöver det vanliga denna torsdag..:P

2008-06-08 @ 11:10:24
Postat av: Jenny

haha, ja bra jämförelse där Johanna! =)

Tror faktiskt att dte var exakt ett år sedan jag körede er i tors å så blir dte den torsdagen som du kör mig, hehe...Ja du jag lärde mig nog en del av dinamisstag, nu har jag lärt mig av mina egna oxå. Lämna inte ut ditt riktiga nr till personer du inte vill ska ringa dig! haha.

2008-06-08 @ 16:04:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0