Otursdagen.

Okej då, det kanske inte var maximal otur hela dagen. Men jag måste ändå berätta att när jag känner efter var det mycket som inte gick rätt den här dagen. Inte nog med att jag var tvungen att jobba den dagen då alla i hela Vara är ute och festar på varje gata. Själva förmiddagen och fram till klockan fyra på eftermiddagen gick allt relativt smärtfritt. Fick köpt både markengodis och en het plånbok (ja, Ahlm, nu behöver du inte oroa dej för min söndriga lilla röda längre..hehe)

Het va? Min mormor hade en sån, och jag gillar den skarpt.

Jag börjar jobba och solen lyser utomhus och man blir bara mer och mer irriterad över alla glada männsikor som kommer in och frågar om man ska ut ikväll. haha (lite läskigt när man tycker synd om sig själv när man inte får va ute o festa) timmarna går i sin sega takt och helt plötsligt mot slutet av dagen, klockan var väl närmare halv tio på kvällen som helt plötsligt den kassan jag sitter i helt lägger av. Allt blir mer eller mindre kaotiskt och alla fulla barn som står och ska köpa sina j*vla 3, 5:or är irriterade på grund av den långa kön. Jag blir arg på dom för att man blir faaen inte fulla på 3,5:or så varför måste dom köpa det?! Det går inte få igång kassan och kön är nu typ 40 meter och jag känner bara att jag vill lägga mej i fosterställning. Tillslut tar avtar kön och vi kan börja stänga affären. när jag väl kommer ut så träffar jag hanna o janna så vi förblir framme på festivalområdet och tittar på alla fulla folk och käkar pommes och donuts.
Så kommer vi till det allra sista som händer under hela dagen. Fick skjuts hem av Janna och när jag kliver ur bilen känner jag att den är lite halt på vägen och jag inser att jag just precis trampat i den strategiskt lagda pizzan precis utanför vårt hus. (Underbart?)
Vilken avslutning på en mer eller mindre lyckad dag? haha

Kommentarer
Postat av: Anna

Ejdan Ejdan Ejdan! haha.. Vilken otursdag!! Nu mår jag nästan lite dåligt för din skull. Jag vet ju själv hur det känns när kassor lägger av, när små fjortisar står å klagar på en, när alla är fulla utom en själv..

Men du! Se det positiva i det. Du slapp det där monotoma arbetet man har när man bara drar streckkoder dagar ut och dagar in, Du fick pengar, fjortisarna är mkt yngre än dig så skit samma, plus att du slipper bakfyllan idag! :D



Det där med att tampa i spy har jag aldrig varit med om, och gud, låt mig slippa! haha..

Tack för lånet av pengarna! I morgon ska du få tillbaka dom! haha..

2008-06-29 @ 14:05:05
URL: http://annalindakristina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0