Lustigt.

Har pratat med en hel del om vad jag ska bli när jag blir stor. Alltså vad jag ska läsa på högskola till hösten. Som vanligt så frågar ju alla släktingar o bekanta nästan alltid samma saker när man träffas och det handlar ju oftast om vad man ska hitta på i framtiden. Nu den senaste var den ekonomiansvariga på ICA. Vi satt o prata hela rasten om ämnet och jag gick igenom att jag egentligen skulle kunna bli vad som helst...haha inte på grund av att jag har välrdens bästa självförtroende utan att jag håller på och har hållt på med nästan allt. Både siffror, kreativitet, ledarskap och mycket inom det sociala och service. Och när vi gått igenom alla möjligheter så fastnade även hon på reseledare. 
"ja, men reseledare skulle du verkligen passa som", sa hon o la huvudet lite på sned o tittade på mej..(hoppsan, tänkte jag..det har hon inte sagt om nått annat yrke vi tagit upp i diskussionen) "Ja, jag kan verkligen se dig som en reseledare, allvarligt. Det känns som du". Kände mej lite överrumplad, är det verkligen jag? Är jag en ledare? Kan jag fixa andras problem? Orkar jag med gnälliga människor? Om folk verkligen ser att jag är nått åt den stilen...då har jag missuppfattat mej själv helt och hållet. haha

Men dock. Jag har ju självklart haft tankar på både reseledare och flygvärdinna..och båda två yrkena kan man ju bli på typ en månad. Jag snackar högskola på tre år?  Känns ju lite onödigt..eller? Men jag vill ju verkligen gå högskola också. Hjälp.


Kommentarer
Postat av: jenny

let's go!

2009-02-10 @ 22:32:07
Postat av: ann

nämen..de funderar ju jag också på! hur fan kunde du dissa en resa till barcelona för övrigt?!

2009-02-12 @ 10:51:25
URL: http://aien.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0