Shoppoholic!

Hmm, det är ju inte jättesmart att köpa upp alla sina pengar när det är meningen att jag ska spara dom. Men vaddå? Alla behöver ju kläder, eller? Och jag lägger ju bara pengar på kläder och nöjen så de gör väl inget. haha Sen att halva lönen går åt varje månad p g a dessa två utgifter är ju en helt annan bulle. 

Som den konversationen jag och min fader hade igår. 
- Sparar du några pengar, Johanna?
- Öööh ja, jag försöker lägga undan halva lönen iallafall.
- Så du menar att 5000 av din lön går åt till dina nöjen och kläder?
- Hehe, vaddå? Näääee..asså...elle ja, typ. Elle..njaeee,  denna månaden gav ja ju dej pengar för självrisken på mazdan. Och sen så betala jag ju faktiskt mina ansiktsrengöringsprodukter för 700...så det är ju 3000 redan där. he he
- Och hur mycket har du kvar på kontot då?
- Hehe.."en viss summa"..
- Men Johanna, du betalar ju inte ens hyra.
- Jag ska försöka spara mer, pappa. Jag lovar!

Ungefär sådär låter det varje månad. Men vem kan stoppa mej från att använda mina egna pengar till sånt jag tycker är nödvändigt? No one! haha

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0