Minnesinlägg tillägnat min lilla röda.

Det känns nu som att det är dags att köpa sin nya mobil. Min gamla SonyEricson har ju varit med om mycket, så mycket...den har en hel livshistoria bakom sig och alla platser den spenderat tid på. 
Har valt ut några väl valda händelser ur min mobbes liv...händelser som börjat illa men sedan slutat i lycka.

Nyår 07-08
Har varit i Lidköping hos Elin Johansson och haft ett trevligt nyårsfirande. När jag väl kommit hem från festen så fortsätter jag firandet hos Jenny och hennes kompisar. När firandet är slut och det är alldeles mörkt ute tar jag och Jenny en promenad hem. Nånstans där råkar jag tappa mobilen i marken... När jag sedan vaknar på morgonen saknar mobilen sin baklucka. Det jag kommer ihåg är mycket dimmigt, kommer dock inte ihåg vart jag tappade den. Så Jenny och jag tog vår promenad en gång till och fann sedan bakluckan ligga brevid trottoaren. GÖTT!

Kronan - nångång under våren 2008.
Får för mig att människor utanför Kronan jagar mig och jag kubbar då iväg efter Jenny och Sofia, får även då för mig att nån kastar nånting på mig...men jag vågar inte stanna. HAHA Nästa dag - ingen mobil kvar. Drar med mig Jenny igen, men denna gången för att gå upp till en lägenhet som vi spenderade efterfesten i...vilket som verkligen tog emot. Men så kom vi till det ställe utanför Kronan som jag trodde nån kasta nånting på mig. Men så var visst inte fallet. För där låg delar av min mobil...dock inte hela mobilen. Men redan på måndagen återfanns den inne på Kronan. Återigen GÖTT!

Almesåsen - 1 år sedan.
Björn Rosenström och ett grymt drag innan studenten. Kommer själv inte ihåg hur och när det händer, men helt plötsligt har Janna tappat sin mobil och p g a det så känner jag efter min med och det visar sig att min också helt plötsligt var borta. Inte för att jag brydde mig då, inga problem, tänkte jag, och fortsatte röjja. Och medan Angela tog på sig rollen att leta reda på allas mobiler så har min syssling Jenny fått ett mystiskt samtal från en kille som har hittat en röd mobil. De träffar varandra på parkeringen och det är min mobil hon får i handen. Angela träffar Jenny och får mobilen av henne vilken hon för vidare till mig...och det var så här min kära mobil tappade bakluckan för gott.

Göteborg - nån månad sen.
Mobilen tog en egen tripp till Skövde och sedan tillbaka till Göteborg, där den sedan övernattade en hel helg och kom sedan hem utvilad och 300 spänn dyrare. Sånt händer när du tappar den på tåget.

Kommer aldrig göra mig av med SonyEricson, den har en del av  mitt hjärta.


Kommentarer
Postat av: Jenny

ha ha...den sista händelsen har lyckats ungå mig....men hur lyckas jag nästan jämt bli inblandad i dina mobiltapparhistorier:P...shit vilken panik jag fick igår när jag tappade min mob...som tur var så hittades den runt halv fyra utanför bajjamajorna, haha....har jag blivit som du??:O :P

2009-06-28 @ 23:17:10
URL: http://hippieflumochkontrollfreak.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0