Ångest.

Nu fick min fader mig att få sån där ångest, ångest av att inte ha nått att göra. Han vet mycket väl att jag vill ha Golfen och då var han tvungen att säga att om jag hade haft jobb hade jag kunnat ta över den så han kunde köpa en ny bil. Okej, det handlar ju inte bara om att ha en egen ny bil, det handlar ju om att tjäna pengar och att kunna leva. Kunna göra det man vill göra utan att känna att man inte har råd. Allvarligt, jag vill bara gråta. Jag har ju iochförsig mer jobb än vad många, många andra har i dagens läge. Många har blivit varslade från sina jobb och de kanske har familj o barn m.m. Det jag har är...faaen ingenting! Jag behöver ju inte ens betala hyra om jag inte vill! Jag städar liksom på Vianor, jag är sysselsatt två gånger i veckan, det är iallafall nått. Men jag är faaen inte ens garanterad sommarjobb som det känns nu! Jag vet att jag har jobbat på ICA två år irad, men jag kan inte ens känna mig säker att få jobb där ens... hur ska jag då kunna planera mitt liv?

Oj, nu ringde det. Det var ICA, ska visst jobba nästa vecka. Det är nästan jag började gråta...haha. 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0