Traditionen.

Året var 2006. Vi var unga, vi var oförstörda. Och det var dags för vår första Björn Rosentström-upplevelse på Almesåsen. Jag kommer inte ihåg vart vi var innan och hur vi kom dit, men jag vet nog hur vi gjorde för att komma innanför stängslet. Man skulle kunna säga att vi stod och dividera om vi verkligen skulle gå in...det var ju sååååå dyrt. Det var jag, Angela och Ahlm som stod precis vid entrén, vakterna två meter ifrån oss och biljettintaget vid sidan om oss, då Angela helt utan förvarning flyger ner på marken och kryper igenom den lilla glipan under stängslet. Ahlm agerade sekunden efter med att springa och betala för en biljett och helt plöstligt står jag ensam kvar, fortfarande med vakterna skrämmande nära mej. Man jag visste att jag ville, att jag vågade så jag satsade. Slängde mig ner på marken, fastnade med tröjan i stängslet men slet mig loss och råkubba in i vimlet.

Året var 2007. Året då vi tog studenten. Året då lyckan var total. Vi började med en bålrunda ute på schlätta och begav oss senare vidare mot Almesåsen. Här kan jag inte riktigt komma ihåg om vi ens var inne på själva området ens. Det jag minns är att Angela slog till mig på armen bara för att visa att hon brydde sig om mig. haha Tror det var jag som tyckte att det var så kul att reta upp henne...! haha Var det här vi fick för oss att gå cat walk på den närliggande fotbollsplanen? Allvarligt! haha Nej men gud, nu kom jag ihåg. Vi var allt inne på området och sen råkar jag och Linda bli dom två av tre sista kvar på hela stället...typ. Kommer du ihåg fotbollspelaren, Linda? HAHA Gud, det var din mamma som hämtade oss! HAHAHA

Året var 2008. Nu var vi inbitna på att den här gången ska vi iallafall vara inne under hela föreställningen. Vi grundade på Torsvallen, vi drog ut anläggningshögtalarna och spelade musik över nästan hela Vara tror jag, men nöjda var vi. Sen drog vi iväg, och oooja vi var inne hela tiden...men jag kan nog inte säga att jag såg Björn nångång under den här kvällen heller... Var det inte denna gången jag och Janna spenderade vår tid inne i Öltältet, haha vi träffade la Alingsåsarna denna gången? HAHA inte ok! Var det inte även denna gången både jag och Janna tappade bort vara mobiler? Min blev upphittad av en kille som hade hittat den och ringt upp min syssling som tog emot den medan Jannas mobil låg i gräset utanför toaletterna och som av en slump hittades då den började lysa när de ringde till den. haha så klockrent.



Året var 2009. Nu kunde vi det här riktigt bra. Dagen var vår nationaldag och vi visste att det skulle bli bra, det hade regnat men solen hade lyckats bryta sig igenom de sista timmarna och förhoppningarna steg. Vi tillbringade förtimmarna i Atorp med goda vänner och sjukt vilken rolig förfest det var sen då! Tror vi hoppade omkring till Svennebanan och såklart några Rosenström-hits. Vet att jag och Linda inte ens visste hur vi skulle komma hem...tur att Angie erbjöd sig. höhö Att jag missade Linda och Annas incident i jordhögen grämer mig dock fortfarande. Men väl därinne så gick allt så fort, och helt plötsligt så träffade jag The Man. Behöver ju inte säga så mkt mer där tror jag. Vet bara att jag hade en vattentät förklaring och att jag hade vissa problem med att hitta min kamouflerade väska i gräset. HAHA



Sååå är det dags för en repris kanske? HAHA Den 5 juni...gästar han slätten, Vara, Almesåsen! Åååh, allas våran Björn Rosenström kommer hit! :D haha Jag ska med alla medel försöka komma hem så vi kan fira in vår Nationaldag med bravur. Det är ju tradition faaen.


Kommentarer
Postat av: ÄNA

HAHAHA! Hur kan jag ha missat det här inlägget..KLOCKRENT!!

Fy fan vad underbart det ska bli med sommar!!! :D

2010-06-02 @ 11:26:36
URL: http://annalindakristina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0