GOOO NUDLAR!!!

Japp, nu har jag klurat på hur jag ska kunna leva under ett budgeterat veckobelopp i en hel månad (period 25 feb - 25 mars) OCH kunna spara pengar med.

Den här månaden betyder att jag INTE får unna mig något om inte det budgeterade veckobeloppet tillåter, alltså att jag inte övertraserat veckokontot, haha. (asså shit, jag ser det här som en utmaning verkligen, ska bli skitkul och jag tror stenhårt på att jag kommer klara det här). Känns gött bra att jag betalar kvartalsfakturor på vissa saker den här månaden som jag slipper betala kommande månader, vilket betyder att jag lär kunna spara ännu mer de andra månaderna! För här behövs sparas...så man kan leva gott i sommar, det är ju i sommar man ska ha pengar.

Och då undrar säkert väldigt många vad detta omtalade veckobeloppet är... Låt mig chocka eder alla, beloppet ligger på 500 kronor! Rådfrågade min bror...han kommentar: om du inte äter något...så. Fast nu frågade ja en kompis, hennes kommentar: det borde ju gå. Så nu faaen ska jag klara det :D

Imorgon så börjar allvaret. Önska mig lycka till!

P.S Och för att göra hela grejjen lite mer spännande, den här månaden innehåller: Födelsedagskalas på lörda, Tackfest och födelsedagskalas i Karlskoga...vidare till vissa oväntade utgifter då. Men jag har en buffert, får dock bara användas i krislägen. Funderar på om jag ska sätta över de pengarna i en ny fond eller till pappa eller nått. D.S

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0