Året då jag skulle bli mer ekonomisk.

Trodde att jag skulle kunna leva ett nästintill rockstjärneliv som student. Jag menar, jag betalar ju ändå en bokstavligt talat skitlåg hyra. Men så kommer dessa oväntade utgifter, som skulle kunna undvikas för många man inte om man heter just Johanna Ejdestig. Nä, för ärligt talat, är det nån nånting händer, så är det faaen mig. Men, det där med att bli mer ekonomisk det är jag fortfarande inte jättebra på. Tittade dock på Förkväll i eftermiddags och fick några "tips".

- Att föra budget under månad.
(yeah right att jag kommer göra det, jag hinner inte. Fast jag kanske borde försöka...lite kul ändå)

- Se till att utnyttja bankers studenterbjudande.
(höhö...why?)

- Betala räkningar på Internet.
(vaddå, hur betalar man annars?)

- Köp och sälj på Second Hand.
(inte en chans! mina kläder är mina barn!..men skolböcker, fine!)

- Studentrabatter.
(vart hittar man dom? allvarligt?)

- Bli klar med studierna i tid.
(ha!)

Nu kanske det låter som att jag är väldigt negativt inställd till att bli mer ekonomisk. Men det är svårt att ändra sin inställning. höhö SKA FÖRSÖKA



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0